Opakowania produktów mają ewidentny wpływ na wysokość sprzedaży tych produktów. Każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do produktów jest rzeczywiście bardzo wymagającym misją, niemniej jednak jeśli weźmie się za to osoba, która ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest faktycznie dobry.
Przede wszystkim projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane zupełnie inaczej niż na przykład biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeśli produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Oczywiście nie zawsze do pakowania jedzenia wykorzystuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Przykładowo jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszakże ogólnie rzecz biorąc nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Pomimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi okres czasu, by osiągnąć perfekcję i by produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym dużo lepiej.
Źródło informacji: http://www.projektowanieopakowan.eu