Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to specjalistycznie zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.
W sytuacji rebrandingu logo firmy wykonuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest także dosyć dużym kosztem.
W takiej sytuacji należy przedtem zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej ogólnie rzecz biorąc posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, by firma miała świetnie opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Nierzadko to wymaga naprawdę bardzo dużo pracy. Projektowanie logo powinno się rozpocząć od nowa i to również nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, w pewnych przypadkach dosłownie nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, lub posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest de fakto bardzo duże.
Sprawdź również informacje na stronie: http://www.actinea.eu.